چهل چشمه قرخ بلاغ

چهل چشمه قرخ بلاغ

آبگرم # چهل چشمه # آوج # قزوین # تاکستان # قرخ بلاغ #قزوین
چهل چشمه قرخ بلاغ

چهل چشمه قرخ بلاغ

آبگرم # چهل چشمه # آوج # قزوین # تاکستان # قرخ بلاغ #قزوین

استاد یوسفی استادی با پشتکار و درایت بالا

استاد یوسفی استادی با پشتکار و درایت بالا

ریاست پردیس شهید رجایی قزوین - دکتر نصرت اله یوسفی


ریاست پردیس شهید رجایی قزوین - دکتر نصرت اله یوسفی



در کارش کاملا جدی بود و از حضور در کلاس هایش لذت می بردیم...تسلط خوبی بر دروس ریاضی،فیزیک و حتی شیمی داشت و شیوه تدریسش عالی بود

عاشق کارش بود و به ما علاوه بر دروس موظفش درس زندگی می داد

یادش بخیر استاد شریفی مدیر دبیرستان هم کارش 20 بود و متاسفانه از او خبر نداریم کجاست

استاد شریفی هم مثلثات ، هندسه ،جبر و ... تدریس می کرد و واقعا پس از پایان کلاسش مغزمان هنگ می کرد و نیاز بود که یک سطل آب سرد بر سر پوکمان بریزیم!
استاد یوسفی یکی از اساتید برجسته قزوین که حدود 9 سال در مناطق محروم زحمت کشید حالا با پشتکار و پیگیری های خود حالا در مدارج عالی تدریس و تحصیل می کند که می توانیم به آینده درخشان او بیش از این امیدوار باشیم.

استاد رحیم سرکار که اسمش هرگز از ذهن نگارنده نخواهد رفت نیز یکی از اساتید برجسته استان به شمار می رود .او هم به ما قلم به دست گرفتن را طوری آموخت که از کمتر استادی بر می آید.سرکار شاعر و نویسنده ای چیره دست است و مطمئن باشید اگر کمی ابرها کنار بروند از او هم بیش از این خواهیم شنید.

البته گاهی با او تماس هم دارم اما متاسفانه استاد یوسفی از دسترس خارج است که امیدوارم به زودی او را هم زیارت کنیم و دلمان از تنگی به در آید!

شاید باور نکنید پس از معلم اول دبستانم و یکی از معلمان چهارم ایتدائی ام اسم استاد یوسفی و استاد  سرکار  بیش از سایرین در ذهنم نقش بسته است که عاشقانه و خالصانه در مناطق محروم خدمت کردند.



***



قسم به قلم و آنچه می نویسد و سپاس صاحب آنرا که به بشر قدرت تفکر و اندیشه عنایت فرمود و زمینه پیشرفت و تعالی او را فراهم نمود. آغاز دوره جدیدتحصیلی که توأم با پویایی جامعه علمی کشور است را به اساتید گران قدر، اعضاء هیات علمی، داتنشجویان عزیز و کارکنان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی و تمامی فرهیختگان عرصه دانش تبریک وتهنیت می گویم.

امروزه دانشگاه ها به عنوان مهمترین مراکز تولید علم و معرفت و ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی، کانون ترقی جامعه به حساب می آیند که با تلاش و جهاد علمی، فرهنگی و پژوهشی خود کشور را در حرکت به سوی افق های برتر یاری می رسانند. در این مسیر باید از فرصت های آموزش و پژوهش بهره برد تا اساتید آگاه و دانشجویان فهیم بتوانند بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص فرا گرفتن علم برای تولید دانش بر پایه تدین و اخلاق حرکت کرده تا روح تازه ای در نهضت علمی و فرهنگی دمیده شود. دانشگاه فرهنگیان  مکانی است که نه تنها آینده افراد، بلکه آینده ی یک ملّت را رقم می زند زیرا امروزه اقتدار و به تبع آن استقلال، از آن کشوری است که در تولید و به کارگیری علوم قدرتمند باشد. درحال حاضر شرایط برای تحقق اهداف و پیشبرد برنامه های نظام آموزش عالی کشور در ابعاد ملی و بین المللی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بیش از پیش فراهم شده است.
پردیس شهید رجایی قزوین از اساتید و دانشجویان خود که به عزت و استقلال کشور متعهد هستند، می خواهد تا دو مولفه علم و تحقیق و کارایی علمی و همچنین تدیّن و سالم سازی معنوی و روحی را مورد توجه قرار دهند. امیدوارم دانشجویان عزیز به خصوص از فرصت به دست آمده جهت تحصیل در این دانشگاه برای علم آموزی و خودسازی نهایت بهره را برده ودانشگاه را به داشتن دانش آموختگانی متخصّص، متدیّن و فرهیخته مفتخر سازند.

پیروز و سربلند باشید

سرپرست پردیس شهید رجایی قزوین - نصرت اله یوسفی   

بهمن 1392

 

مشخات فردی:

نام: نصرت اله

نام خانوادگی:یوسفی 

 

سمت: سرپرست مجتمع دانشگاهی فرهنگیان قزوین "پردیس شهید رجایی قزوین (برادران) و پردیس شهیده بنت الهدی صدر قزوین (خواهران)"

مدارک تحصیلی و تاریخ اخذ:

1- دیپلم: علوم تجربی    تاریخ اخذ: خرداد 1363

2- کاردانی: علوم تجربی  تاریخ اخذ: شهریور 1365  از طریق کنکور سراسری،  محل تحصیل: تربیت معلم شهید رجایی قزوینشهرستان: قزوین

3- کارشناسی: ریاضی  تاریخ اخذ: اسفند 1370 از طریق کنکور سراسری*  محل تحصیل: دانشگاه تربیت معلم تهران  شهرستان: تهران

4-کارشناسی ارشد: فیزیک جو تاریخ اخذ: شهریور 1378 از طریق کنکور سراسری*   محل تحصیل: دانشگاه تهران  شهرستان: تهران

5- دکتری: فیزیک جو تاریخ اخذ: شهریور 1384   از طریق کنکور سراسری*    محل تحصیل: دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران  شهرستان: تهران

 

عناوین پایان نامه:

1- طراحی یک مدل بهنگام برای پیش بینی سیل (پایان نامه دوره فوق لیسانس)

 2- بسط مدل پالس تصادفی بارتلت - لوئیز برای شبیه سازی بارندگی های حدی ایران (تز دوره دکتری)

 

طرحهای تحقیاتی:

1-  بررسی میزان تسلسل منطقی محتوای کتب ریاضی دوره های سه گانه تحصیلی 1382 (طرح  تحقیقاتی مصوب شورای تحقیقات اداره کل آموزش وپرورش  استان قزوین)

2- بررسی میزان صلاحیتهای حرفه ای معلمان ابتدایی استان قزوین در سال تحصیلی 1383 (طرح تحقیقاتی مصوب شورای تحقیقات اداره کل آموزش وپرورش  استان قزوین)

3-  بررسی پارامتر  های اقلیمی دما و بارش در منطقه قزوین و تاثیر پدیده انسو ( Enso ) بر آنها (طرح تحقیقاتی مصوب شورای تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان1387)

4- بررسی تغییرات اقلیمی در دشت قزوین به روش من – کندال(طرح تحقیقاتی مصوب شورای تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان1388)

5- بررسی علل ضعف دانش آموزان در درس ریاضی در دوره های مختلف تحصیلی در سال 90-91(طرح تحقیقاتی مصوب شورای تحقیقات اداره کل آموزش وپرورش  استان قزوین)

6- ناظر طرح تحقیقات بررسی امکانات آزمایشگاهی استان قزوین در سال تحصیلی 1382-1383 (طرح تحقیقاتی مصوب شورای تحقیقات اداره کل آموزش وپرورش  استان قزوین)

 

تالیفات (کتاب،  ترجمه یا ویراستاری)

1-  کتاب الگوهای نوین یاددهی - یادگیری (1)

2-  کتاب الگوهای نوین یاددهی - یادگیری (2)

3- کتاب شیوه های نوین یاددهی و یادگیری حسابان

4- کتاب هوا و اقلیم شناسی 

5- کتاب روش های تحفیق با تاکید بر نظریه های تخقیق

 

مقالات چاپ شده در کنفرانس ها و نشریات علمی، (پژوهشی و ترویجی) و آثار علمی دیگر

1- کاربرد زنجیره مارکف در بررسی احتمالات خشک و تر سالی و مفایسه آن با توزیع نرمال  مطالعه موردی استان قزوین(چاپ در مجله تحقیقی- پژوهشی جغرافیا شماره 61)

2- بررسی تغییرات بلندمدت بارش کل و روزهای بارانی در غرب و شمال غرب ایران (ارائه شده در دوازدهمین کنفرانس ژئوفیزیک ایران)

3- کاربرد زنجیره مارکف در بررسی احتمالات خشک و تر سالی و مفایسه آن با توزیع نرمال  (ارائه شده در دوازدهمین کنفرانس ژئوفیزیک ایران)

4-a blended model for estimating of missing precipitation data (case study of Tehran –mehrabad station) BIABAN DESERT JOURNAL VOL11 NO2  2006 ISSN: 1026-1346  

5- نحوه آموزش مفاهیم ریاضی (پذیرفته شده در ششمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور سال 1383)

6- مقاله بررسی میزان صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی استان قزوین (دانش، مهارت، نگرش) (پذیرفته شده در همایش کشوری مدیریت فرایند یادگیری اثربخش مرکز تربیت معلم شهید رجایی قزوین سال 1386)

7-  نقش انسان در تغییر اقلیم (مجله شماره1 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

8- فرایند بارش (مجله شماره2 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

9- بارورسازی ابرها (مجله شماره3 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

10- زنجیرة مارکف و کاربرد آن (مجله شماره4 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

11- اعداد تصادفی و نحوة تولید آن (مجله شماره6 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

12- ابر رسانایی (مجله شماره7 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

13- بررسی دوره تناوب بارندگی شهرستان قزوین با استفاده از بسط فوریه (مجله شماره 8 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

14- طرحی برای تدریس مفهوم انتگرال (مجله شماره10 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

 15- اهداف آموزش ریاضی و دموکراتیزه کردن آن (مجله شماره12 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

16- بررسی میزان تسلسل منطقی محتوای کتب ریاضی دوره های سه گانه تحصیلی 1382 (مجله شماره13 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

17- چرا باید ریاضی بخوانیم و تاریخچه تألیف کتب ریاضی در ایران (مجله شماره14 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

18- ارزشیابی ریاضیات (مجله شماره16 مینوی خرد مرکز تربیت معلم شهید رجایی)

19- الگوی حل مساله با استراتژی جورج پولیا با ارائه نمونه های کاربردی در کلاس های روش تدریس مراکز آموزشی ( ارائه شده در دهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور سال 1387)

20- الگوی شیوه استقرایی  با  ارائه نمونه کاربردی در کلاس های روش تدریس ریاضی مراکز آموزش عالی( ارائه شده در یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور سال 1389)

21- برآورد همگن و ناهمگن بودن داده ها با استفاده اززنجیره مارکف و آزمون دنباله ی (مطالعه موردی – ایستگاه مهر آباد) (چاپ در مجله علمی - پژوهشی جغرافیا شماره 61)

22- بررسی تغییرات اقلیمی در دشت قزوین به روش من – کندال و مقایسه آن با سایر روش های روند تغییرات  (مطالعه موردی – قزوین) چلاپ در مجله علمی - پژوهشی  چشم انداز جغرافیا شماره 17)

23- بررسی پارامتر های اقلیمی دما و بارش در دشت قزوین و تاثیر پدیده انسو ( Enso ) بر آنها   (مطالعه موردی - قزوین)

چاپ در مجله علمی – پژوهشی فضای  جغرافیا دوره 11 پاییز 1391)

24- کاربست تابع انتقال برای ساخت مدل های پیش بینی سیل (همایش ملی پژوهش های کاربردی در علوم مهندسی اردیبشهت 1392)

25- شبیه سازی بارندگی های حدی ایران به کمک مدل پالس تصادفی بارتلت - لوئیز  (همایش ملی پژوهش های کاربردی در علوم مهندسی اردیبشهت 1392)

26- طراحی تابع انتقال برای ساخت مدل های پیش بینی سیل (سی دومین همایش ملی پژوهش های کاربردی در علوم مهندسی زمین شناسی 1392)

 

عناوین برتر پژوهشی یا آموزشی:

- مدرس نمونه استانی در سال 1384

- مدرس نمونه کشوری در سال 1385

- نفر اول آزمون دکتری در سال 1380

- دریافت دو گروه تشویقی بر اساس فرم امتیاز بندی

- پژوهشگر برتر استان،  منتخب از سازمان آموزش و پرورش استان قزوین در سال 92

- پژوهشگر برتر پردیس شهید رجایی  قزوین در سال 92

- پژوهشگر برتر پردیس شهید رجایی  قزوین در سال 91

 

سوابق اجرایی:

- مدت یک سال معاونت د بیرستان سال 1375-1376

- موسس و مدیر عامل موسسه فرهنگی و آموزشی دانش بهبهد (مدت 10 سال) محدوده فعالیت تهران

- مدیر و مسول مجری کلاس های آزاد وزارت ارشاد در سال تحصیلی 91-92، 92-93 محدوده فعالیت تهران

- مدیر گروه علوم پایه  پردیس شهید رجایی  قزوین در سال 91 -92

- مدیر گروه ریاضی تربیت معلم شهید رجایی  قزوین بمدت 4  سال

- مدیر گروه علوم تجربی تربیت معلم شهید رجایی  قزوین بمدت 6 سال

- مدیر گروه تکنولوژی آموزشی  تربیت معلم شهید رجایی  قزوین بمدت3سال

- مدیر دروس و برنامه ریز درسی  تربیت معلم و پردیس شهید رجایی  قزوین بمدت5سال

-  نماینده آموزشی مدرسین  تربیت معلم و پردیس شهید رجایی  قزوین بمدت7سال

- عضو هیات امنا ی دانشگاه فرهنگیان  پردیس شهید رجایی  قزوین از سال 91

- عضو کمیته و شورای آموزش ابتدایی پردیس شهید رجایی  قزوین از سال 90

- داور جشنواره روش های تدریس کشوری درس فلسفه و منطق در زنجان در سال 1387

- داور جشنواره روش های تدریس کشوری درس فیزیک وآزمایشگاه در گلستان در سال 1391

- داور جشنواره روش های تدریس استانی اداره کل آموزش وپرورش  قزوین  دروس ریاضی و علوم تجربی به مدت 5 سال

- داور جشنواره روش های تدریس  نواحی استان قزوین  دروس ریاضی و علوم تجربی به مدت 3 سال

- داور جشنواره خوارزمی  استانی اداره کل آموزش وپرورش  قزوین  دروس ریاضی و فیزیک به مدت 5 سال

- عضوهیات علمی همایش کشوری مدیرت فرآیند یاددهی و یادگیری اثر بخش  در سال 1386

-  دبیر اولین همایش کشوری ریاضی تربیت معلم شهید رجایی  قزوین سال 1389

-  بر پایی نمایشگاه دست ساز دانشجویان مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی قزوین سال 1388

- راه اندازی آزمایشگاه  فیزیک  مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی قزوین سال 1380

- طراح سوالات ریاضیات استخدامی سال 1384 استان قزوین

- عضو گروه متوسطه ریاضی استان قزوین به مدت 5 سال

- عضو گروه مصاحبه دانشجویان جدید الورود پردیس شهید رجایی قزوین در سال 92

- عضو گروه مصاحبه دانشجویان جدید الورود پردیس شهید رجایی قزوین در سال 91

- عضو گروه آثار کمیسیون تالیفات سازمان آموزش و پرورش استان قزوین به مدت 5  سال

- عضو گروه آثار طرح مسیر ارتقا شغلی سازمان آموزش و پرورش استان قزوین به مدت 2  سال

- عضو گروه آثار کمیسیون تالیفات ناحیه یک قزوین به مدت 4  سال

- عضو و طراح کتاب علوم تجربی نهضت سواد آموزی استان قزوین در سال 1384 

- عضو شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان قزوین به مدت 7  سال

- عضو شورای تحقیقات ناحیه یک قزوین به مدت 2  سال

- عضوهیات تحریریه مجله رجا انجمن ریاضی استان قزوین بمدت یک سال

- عضو کمیته تعیین صلاحیت مدرسین مرکز تربیت معلم شهید رجایی قزوین

- عضوهیات تحریریه مجله مینوی خرد تربیت معلم شهید رجایی قزوین بمدت 4 سال

- عضوهیات علمی سال جهانی ریاضیات استان قزوین سال 1378

- عضوهیات علمی همایش ملی جهانی شدن  در سال 1381

- عضو فعال بسیج از سال1392

 

سوابق تدریس :

- تدریس در مدارس راهنمایی  و دبیرستان های منطقه محروم آوج به مدت 9 سال از سال 1365-1374

- تدریس در دبیر ستان های قزوین به مدت 2 سال

- تدریس در مرکز تربیت معلم و پردیس شهید رجایی  قزوین به طور موظف به مدت 17 سال

-- تدریس در گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان به صورت نیمه وقت از سال 1385 تا 1392

- تدریس در گروه فیزیک دانشگاه بین المللی قزوین همکاری به صورت مدعو  به مدت 6 نیمسال

- تدریس در گروه فیزیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بابایی  قزوین از سال 1387 تا 1392

- اجرای 10 کارگاه روش های نوین  تدریس  و ریاضی در دوره های مختلف آموزشی 

- اجرای کارگاه روش های نوین  تدریس  برای اساتید دانشگاه علمی کاربردی  جهاد کشاورزی قزوین

 - اجرای  کارگاه طرح سوال های درس ریاضی برای گروه ریاضی و فیزیک اناحیه 1 قزوین 

- شرکت در دوره های مختلف ضمن خدمت  ( روش های تدریس، کتب جدبید التالیف، نرم افزار های کامپیوتر،... ) بیش از 2000 ساعت

- استاد راهنمای درس پایان نامه دانشجویان ارشد رشته فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فلسفه آموزش ریاضی

- استاد راهنمای درس پایان نامه دانشجویان رشته ریاضی و علوم تجربی و آموزش ابتدایی تربیت معلم و پردیس شهید رجایی  قزوین بمدت 8سال

- شرکت در کارگاه های عمومی و تخصصی مدرسین دانشگاه علمی کاربردی





نظرات 3 + ارسال نظر
لشگری دوشنبه 27 مرداد 1393 ساعت 08:52

سلام
استاد زحمت کش و با درایتی بود. فکر کنم همکلاسی همانی است که از درس استاد افتاد و نتوانست نمره بگیرد است که درباره استاد بد قضاوت کرده است. ما که قدردان ایشان هستیم.

حسین روحانی دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 20:28

باسلام
بنده شخصا یکی از بزرگترین درسهای زندگیم را از ایشان آموخته ام
انشاءالله در کار وزندگیشان موفق وموید باشند وهمیشه در صحت وسلامتی به سر ببرند

همکلاسی دوشنبه 9 تیر 1393 ساعت 13:18

سلام
معلم خوبی بود و درس را خوب می فهماند. حیف که بساز بفروش است. نوشته هایش همش را ساخته و جور کرده. عکس را هم نگاه کنی قیافه نوشتن دارد و استادی بلد نیست.
من سه درس با ایشان داشتم، کلاس ش خشک و بی روح بود و بیشتر به فکر مطالب و نمره بود تا ما.
من شنیدم آن ملا حیدری رئیس است و ایشان تشریفاتی است.

اصلا اینطور نیست... نظر شما محترم است اما استاد بسیار باهوشی هستند و کلاس هایش نیز پربار و عالی است و کسی احساس خستگی نمی کند و علاوه بر این استاد یوسفی به شاگردانش درس زندگی هم می دهد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد