چهل چشمه قرخ بلاغ

چهل چشمه قرخ بلاغ

آبگرم # چهل چشمه # آوج # قزوین # تاکستان # قرخ بلاغ #قزوین
چهل چشمه قرخ بلاغ

چهل چشمه قرخ بلاغ

آبگرم # چهل چشمه # آوج # قزوین # تاکستان # قرخ بلاغ #قزوین

چشمه هاى آب معدنى آبگرم قزوین


چشمه آبگرم خرقان

 

این چشمه در کیلومتر 95 جاده قزوین - همدان قرار دارد . آب هاى معدنى خرقان، پس از مصرف به رود خانه «ابهررود» که از این منطقه عبور مى کند، مى ریزد. آب هاى چشمه خرقان از دسته آبهاى کلروه سدیک و بیکربناته کلسیک گرم با pH اسید و سیلیس است. آب این چشمه در درمان دردهاى عصبى، سیاتیک و رماتیسم مؤثر است. در عفونت هاى مجارى تنفسى، تورم گلو و حلق و برنشیت مزمن به صورت استنشاق بخار و دوش بینى مؤثر است.


 


چشمه هاى آب معدنى در شهر آبگرم از مهمترین آب گرم هاى معدنى استان قزوین است که قابلیت هاى درمانى دارد. این مجموعه داراى استخر آب گرم عمومى، سایت خصوصى و سفره خانه سنتى بوده و هر سال میزبان هزاران نفر از گردشگران کشور است. آب گرم معدنى ارشیا از نوع آهکى بوده و خاصیت درمانى آن براى بیمارى هاى درد مفاصل، روماتیسم، سوء هاضمه، سنگ کلیه، اعصاب و اگزما مؤثر است.

چشمه آبگرم خرقان ( ارشیاء ) در فاصله 95 کیلومتری قزوین در کنار جاده مواصلاتی قزوین – همدان قرار دارد. رسوب های دوران چهارم زمین شناسی اطراف چشمه را پوشانده اند. آب چشمه ارشیا از میان رسوب های کربناته که بر روی سازندهای آهکی دوره ائوسن قرار گرفته اند، بیرون می آید. در این منطقه، گسلی از شمال شرق به جنوب غرب وجود دارد که این چشمه در قسمت انتهای جنوبی آن جای دارد. آب این چشمه از گروه آبهای کلروره  سدیک و بیکربناته کلسیک گرم، اسیدی و همراه با سیلیس می باشد.

 



 آبهای چشمه خرقان از دسته آبهای کلروه سدیک و بیکربناته کلسیک گرم با PH اسید و سیلیس می باشند .

آب این چشمه ها  مشابه آبهای معدنی سالن موتیه_ فرانسه و بوربون_ فرانسه بوده که در درمان دردهای عصبی ، سیاتیک و رماتیسم مؤثر می باشد . در عفونت های مجاری تنفسی ، تورم گلو و حلق و برنشیت مزمن به صورت استنشاق ، بخار و دوش بینی مؤثر می باشد . آشامیدن این آبها در عفونت های دستگاه گوارش از قبیل سوء هاضمه ناشی از ضعف قواء توأم با یبوست ، احتقان و تشمع کبدی نیز مفید می باشند .

 

دسترسی: مجموعه آبگرم معدنی خرقان - همدان شهر آبگرم کوچه شفا - تلفن ..........-0282

 

 

منابع

1.دانشنامه آزاد ویکی پدیا [www.wikipedia.org]

2.سیمرغ [www.seemorgh.com]

3.[www.mahmoodansari.blogfa.com]

4.آبگرم شهری تاریخی با اکو توریستی نادر [www.abgarm.blogfa.com]

5. تبیان [www.tebyan.net]

6. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین [www.qchto.ir]

گردآوری و بازنشر: گروه گردشگری شهر مجازی ایرانیان


 

مطالب منتشر شده چهل چشمه (قرخ بولاق آبگرم قزوین)





 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد